Energy Save adderar flexibilitet och mobilitet genom en ny produkt för temporära energibehov

2022-10-11

Idag lanserar Energy Save ytterligare en produkt i PiM-familjen genom lanseringen av PiM Move, en Plug-in-Modul för temporära energibehov. Genom att placera den redan framgångsrika HeatBox Hydro på ett rullande chassi kan bolaget erbjuda ännu större mobilitet och flexibilitet till marknaden.

Energy Saves mobila Plug-in-Modul ”PiM Move” lämpar sig för temporära energibehov vid till exempel event, konserter, sportevenemang eller byggarbetsplatser. PiM Move använder tekniken från luft/vattenvärmepumpar och kan leverera värme upp till 120 kW och kyla upp till 80 kW, samt tappvarmvatten. PiM Move kan dras efter lätt lastbil och dess mobilitet gör att den lämpar sig även för kortvariga energibehov, tex vid evenemang över en helg.

Bygg- och fastighetsbranschen har tidigare visat stort intresse för Energy Saves produkter anpassade för temporära energibehov, och för att samhället ska kunna nå de uppsatta klimatmålen behöver branschen ställa om till gröna energialternativ.

– Vi på Energy Save tycker att det ska vara lätt att välja en grön energikälla, och med PiM Move gör vi en redan fungerande produkt mer lättillgänglig för marknaden, säger Niklas Hansson, affärsutvecklingschef på Energy Save.

Den här veckan visas PiM Move på Chillventa-mässan i Nürnberg, Tyskland.

ES Energy Save Holding AB (publ) är ett innovativt svenskt energiteknikbolag som genom kostnadseffektiva och smarta luft/vatten-värmepumpssystem bidrar till den hållbara energiomställningen i Europa. Bolaget har levererat värmepumpar till Europamarknaden sedan 2009, och är sedan 2020 noterat på Spotlight Stock Market.

För mer information, kontakta: Niklas Hansson, Projekt- och affärsutvecklingschef, Energy Save 0724-51 43 43 nh@energysave.se