2021-02-05

Aktiespararnas temakväll om förnyelsebar energi går av stapeln på tisdag, den 9 februari. Energy Save kommer att delta och berätta om sitt arbete och om sin roll i samhällets övergång till förnyelsebar energi.

Eventet är digitalt och pågår tisdagen den 9 februari från klockan 15:20 till 21:00. Från Energy Save kommer Fredrik Sävenstrand och Torbjörn Assarsson att delta och berätta om bolagets satsningar, som tidsmässigt träffar helt rätt i en marknad där många branscher söker vägar till minskat klimatavtryck.

Läs mer och anmäl dig till eventet här: Anmälan Aktiespararna temakväll förnyelsebar energi

Temakvällen sänds live på Aktiespararnas hemsida och Aktiespararnas YouTube-kanal. Energy Saves presentation kommer senare att publiceras på energysave.se

ES Group utvecklar och erbjuder kostnadseffektiva, smarta och flexibla produkter för maximal energibesparing inom värmepumpsområdet. Bolaget digitaliserar konsultinsatsen och industrialiserar installationsprocessen genom nya innovativa lösningar för bland annat nyproducerade fastigheter och befintliga fastighetsbestånd. ES Energy Save marknadsför sina produkter under registrerade varumärket ES i 22 länder och har sedan 2009 sålt över 10 000 luft/vatten-värmepumpar.

För mer information, kontakta: Fredrik Sävenstrand, VD ES Energy Save Holding AB, fs@energysave.se Torbjörn Assarsson, VD ES Systems AB, ta@energysave.se